Вариаторные коробки передач - общая информация, конструктивные особенности.

 

Контакты:  e-mail: transmaxparts@gmail.com
Телефон в Москве: +7 926 1755814

Ищем дилеров продукции ZF для взаимовыгодного сотрудничества.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

Nissan Primera CVT и Nissan Murano CVT: устройство вариаторной коробки, ремонт, сборка - разборка

 

Nissan

TRANSMISSION TYPES CVT PRIMERA

Nissan Murano CVT

TRANSMISSION TYPES CVT MURANO RE0F09A Xtronic

Primera CVT RE0F06A

Проверка уровня масла

Hot Check
50 - 80c (122-176f )
________________________
Cold Check
30 - 0c ( 86-122f )
________________________
Fluid Capacity
8.1 Litres
________________________
Fluid Type
Nissan NS 1

Note:
NTB02 Nov 2002 specifies that
Nissan NS2 MUST be used
 

Checking Fluid Level
   

Гидротрансформатор
Uses a standard hydraulic converter for power transfer from engine. Lock-up clutch included

 


Замена масла в коробке

 


 

Спецификация
• Murano At idle in D: 100 – 115 psi / 7.0 – 8.1 bar
At stall in D: 760 – 830 psi / 53.5 – 58.4 bar
• Primera At idle in D: 85.2 – 92.3 psi / 6.0 – 6.5 bar
At stall in D: 582.2 – 610.6 psi/ 41.0 – 43.0 bar

Stall Test
Start engine, apply foot brake and place selector lever in “D” position.
Accelerate to wide open throttle gradually while applying foot brake.
Quickly note the engine stall revolution and immediately release accelerator.
• During test, never hold accelerator wide open for more than 5 seconds.
Stall revolution : 2,350 – 2,850 rpm
Move selector lever to “N” position.
Cool off CVT fluid.
• Run engine at idle for at least one minute.

Процедура измерения линейного давления

Check CVT fluid and engine oil levels. If necessary, add fluid or oil.
Drive vehicle for approximately 10 minutes or until engine oil and CVT fluid
reach operating temperature.
CVT fluid operating temperature : 50 – 80 degrees
C (122 – 176 F )
Install pressure gauge to corresponding line pressure port.
Set parking brake and block the wheels.
Depress brake pedal fully while performing
line pressure test at stall speed

 

Изображение коробки RE0F09A
Для увеличения нажмите на картинку

Сборка - разборка

Вид со снятой верхней крышкой

Вид парковочного механизма

Замена клапана насоса

Сальники пакета форварда

Допустимый размер

Барабан пакета Форварда

Вид входящего вала

Местоположение подшипников

Вид солнечной шестерни

Вид солнечной шестерни

Вид планетарки реверса

       

Вид снизу планетарки реверса

Вид шкивов

Масляная трубка

Вид ограничителя

Процедура снятия ремня

Lowering Set into Casing
It is important to remember at this point to remove the Pitot Tube BEFORE installing the Pulleys. Otherwise damage to the Tube will occur.


Remove strap after location of pulleys

Процедура снятия ремня Nissan Primera

Процедура снятия ремня Nissan Murano

Процедура снятия ремня

Процедура снятия ремня

Murano

Murano

Схема работы степ-мотора

Схема работы степ-мотора

Местоположение болтов клапанного блока к корпусу Nissan Primera

Местоположение клапанов

   

Trouble Diagnosis

Клапанный блок REOF09A

       

Copyright © www.super-trans.ru 2002-2014 Написать нам: transmaxparts@gmail.com